Less is more

Zoveel mogelijk waar voor je geld wanneer je alle ruimte vol borduurt die je tot je beschikking hebt. Dat zou je misschien denken, maar toch geldt hier ook de gezegde less is more.

Wanneer je een logo op een kledingstuk plaatst is deze het best herkenbaar wanneer je slechts je beeldmerk (het logo) met bedrijfsnaam erop borduurt of zelfs alleen het beeldmerk. Het gaat namelijk om herkenning van je logo. Wanneer jij of je medewerker met een polo langs loopt wordt niet je straat, telefoonnummer en / of andere informatie onthouden.

mcdonalds voorbeeld

Neem en voorbeeld aan McDonalds. De gele M met of zonder toevoeging van de tekst McDonalds volstaat, daar wordt ook geen plaats, straat of telefoonnummer bij vermeld.

Ook een relatiegeschenk met je logo (petje, fleecedeken, handdoek, etc) wordt sneller gebruikt en langer bewaard wanneer het logo er chique op staat. Bij gebruik van te grote logo's en / of te veel teksten schiet het zijn doel voorbij.

Bedenk daarom 'less is more' en voorkom dat je medewerker of klant een wandelend reclamebord wordt.

 wandelend reclamebord

Dit blog delen met je netwerk?